Tuesday 2 December 2014

Peniaga Myanmar mati dikerat




KUALA LUMPUR – Misteri kehilangan seorang peniaga warga Myanmar yang diculik di Jinjang Utara, Sentul dekat sini kira-kira dua minggu lalu terjawab apabila mangsa dipercayai dibunuh dengan mayatnya ditanam di sebuah kawasan belukar berhampiran sebuah kilang pasir di Bidor, Perak semalam.
Kedua-dua belah kaki dan tangan mangsa yang berusia dalam lingkungan 35 tahun ditemui anggota-anggota Forensik daripada Polis Diraja Malaysia dengan kerjasama pasukan patologi Hospital Ipoh, Perak dalam keadaan dikerat-kerat sebelum ditanam di kawasan belukar tersebut.
Lokasi tempat mayat lelaki berkenaan ditanam didedahkan oleh seorang lelaki tempatan berusia 41 tahun yang merupakan suspek utama kejadian pembunuhan tersebut.
Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner R. Munusamy berkata, pada 20 November lalu, suspek utama tersebut telah ditahan pada pukul 8.05 malam.
“Hasil siasatan lanjut, suspek telah membawa polis daripada Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur ke sebuah kilang di Bidor, Perak. Polis menemui satu jasad yang disyaki mangsa diculik yang ditanam di kawasan tersebut,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1202&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz3KhEf50NR 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment