Sunday 24 August 2014

Lelaki Myanmar ditemui mati dalam ladang sawit


NIBONG TEBAL 23 Ogos - Mayat seorang lelaki warga Myanmar ditemui dengan keadaan lehernya hampir putus akibat disembelih di jalan masuk ke ladang kelapa sawit di Valdor, Simpang Ampat, di sini hari ini.
Selain disembelih, mangsa yang ditemui kira-kira pukul 12 tengah hari turut ditikam di dada dan perut.
Menurut sumber polis, mayat lelaki berusia dalam lingkungan 30-an itu dan mempunyai tatu ditemui lengkap berpakaian dalam keadaan terbaring berlumuran darah.
“Pemeriksaan mendapati terdapat kesan calar pada badan mangsa yang masih belum diketahui identitinya itu dan dia dipercayai dibunuh lebih enam jam lalu di tempat lain sebelum dibuang di situ," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.
Katanya, siasatan di tempat kejadian tidak menemukan sebarang senjata yang digunakan untuk membunuh mangsa.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Supritendan Wan Hasan Wan Ahmad ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan memaklumkan mayat mangsa telah dihantar ke Hospital Seberang Jaya dekat sini untuk dibedah siasat.
Tambahnya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan beliau meminta orang awam yang mempunyai maklumat supaya tampil membantu siasatan.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140824/je_05/Lelaki-Myanmar-ditemui-mati-dalam-ladang-sawit#ixzz3BG82f0Gq
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment